Jan-en-Henk.reismee.nl

Met de Ebro mee.

Vanmorgen vertrokken uit Almazan .met weerlicht en zo goed als droog. Na 30 km ko.en we aan in Zaragozza. Wat een mooie stad. Jan wees mij als expert op de vele winkels met aantrekkelijke zaken. Kom zelf eens kijken, een koffer bijboeken o.dat je ruim hebt ingekocht dat kan allemaal.in.iddels tot topfotograaf uitgegroeide Jan is i middels ook gespecialiseerd in panorama fotos. Ook het kerkje in Zaragoza moest er in een keer op, maar dat paste niet. Jan is 10 km terug gefietst en toen hij de kerk er in een keer op zou krijgen, kwam er een rij donderwolken voorbij en ontnam hem het uitzicht. Hij heeft nu op het plein een rolletje vol geschoten en de Kathedraar staat er hekemaal op.

Verder langs de Ebro totdat we ons bin a vastreden in een gebied dat volledig geerodeerd is na de hevige overstromingen afgelopen jaar. De camino ingeruild voor een pechstrook langs een autoweg en rijden maar! Na het nuttigen van ons menu del dia, dit keer met een glaasje vino, stond het te regenen. Regenkleding aan en hop op de fiets. Na een half uur was het weer droog en naderden we Quinta, ons overnachtingsdorp. Voordat we binnenrijden dringt de geur van de Antoniusstraat 20 jaar geleden door. Dat dit toch nog kan leiden tot serano primero calidad.

We zijn nu in de plaatselijke herberg waar Zwarte Lola zorgt voor een straffe klantenbinding.