Jan-en-Henk.reismee.nl

De puerta over en het spoor op.

Vanmorgen 9.15 vertrokken en 17.30 u in Calera y Chozas, 86 km. Bewolkt, regen , 13 graden.

We trapten ( in de korte fietsbroeken) aan in Guadalupe en Jezus zette meteen de sproeier aan, het begin was gemaakt. De eerste 35 km omhoog naar de puerta, steeds met de zegen van boven. In het eerstvolgende dorpscafe was de open haard volop aan en dat was nog eens fijn voor de natte en verkleumde fietsers. De waardinwas zo vriendelijk om voor ons een lekkere dagschotel klaar te maken. Goed uitgerust en weer helemaal op temperatuur weer op pad en Jezus had besloten om de sproeier een tijd dicht te zetten, nog dank daarvoor. Onze route ging grotendeels verder over de Via Verde de la Jara., heel aangenaam en .mooi gelegen in de wijdse natuur.

We hadden ons vanochtend ook ingesmeerd met zalf en zonnecreme om onze zachte huidjes te beschermen, we hadden er met al die regen en kou beter berenvet op kunnen smeren.

Snel even douchen en dan nog wat zondagsgeld opmaken in het barretje onder in ons hotel.

De spoorvolgers!

Liesbeth en Jan

Wij hebben vandaag heerlijk gefietst: rondje Asten-Liessel-Asten onder het genot van een lekker zonnetje. Worden jullie niet jaloers? Jullie zijn nu vast aan het bijkomen van een frisse dagtocht. Hebben jullie ook wel een dikke pyama meegenomen en bedsokken? Maar denk maar zo, morgen worden jullie tijdens weer een mooie fietstocht vergezeld van een warm zonnetje. Nog een gezellige avond en heel veel leuke fietstochten.

Uschi

Fijn om te horen dat Jezus bij jullie is, en Maria een heerlijk dagschotel voor jullie gemaakt heeft. Cila heeft voor mij overheerlijke gele tomatensoep gemaakt. Dat was nadat ik lekker in de zon had gezeten pas echt godelijk maar goed ieder het zijne de groeten!!!!!!! Ik hoop dat voor jullie vandaag de zon ook gaat schijnen