Jan-en-Henk.reismee.nl

Op zoek náar de veroveraars.

Vanmorgen vertrokken uit de Romeinse stad Merida en naar Trujillo gefietst. Totaal 105 km, 20 graden, zon.

De eerste helft van de route langs irrigatiekanalen licht vals plat, maar dat veranderde in flinke mate. En daarbij kwam dat we lang door moesten rijden om een overnachtingsadres te vinden. Om 9 u vertrokken en ongeveer 7 u savonds daar. Dat is best lang werken voor Vutters! We kwamen dan ook vermoeid aan en Jan ging binnen bi j hotel met de naam die ik verwisseld had met de naam van de straat waar we moesten zijn. Achter de balie brak lichte paniek uit omdat de booking niet te vinden was. Uiteindelijk viel het kwartje en moesten we tegenover bij hotel plaza zijn en waar de booking wel geregisstreert stond.

Nade douche en aanvulling van de nodige koolhydraten, toch nog gezellig in het prachtige stadje enige cervesas genuttigd onder toeziend oog van onderkoning Pizzarra die daar nu nog over het inmens grote plein heerst.

P.s. vermoeid en onder enige tijdsdruk gisterenavond ook al een verhaaltje gemaakt, wifi valt weg en neemt het verhaal ook mee. Hopelijk komt dit wel aan.

De conquistadores op de fiets!