Jan-en-Henk.reismee.nl

Obrigado Portugezen!.

Vandaag volop zon 20 graden, 97 km gefiets naar Badejos in ES.

Vanmorgen een lekker ontbijt, hulp van Gerrit bij herinstallatie Oruxmaps op telefoon Jan, afscheid genomen van onze buitengewoon aardige voormalige buren, de quinta op de foto en weer op pad. Gerrit en Corrie, het was gezellig, voortreffelijk en zeer gastvrij, obrigado ! De route was weer heel mooi door de streek die Alentejo heet. Wat een bloemenpracht, heuvels, vergezichten, kurkeiken, koeien, zwarte stieren etc., heel mooi. We hadden het ooievaars kuiten vet weer aangevul en de kuiten mee ingevet, want dat is hier ruim voorradig. Dat was nodig, want vrijwel de gehele dag was het flink klimmen en dalen.

In Vila vacosa zagen we een aantal mensen een restaurant binnengaan en die vertelden dat de kok goed haar best deed. Dat kunnen we beamen en volgens goed gebruik hebben we weer alles opgegeten, dat doen we om Berdie en Cila gerust te stellen dat we na de fietstocht niet als een mager scharminkel thuis komen. Voor morgen voormiddag hebben we daarm al een brodje mar jamon Iberico besteld.

De smikkelaars

elly

Het klinkt allemaal weer heel mooi, geniet en lekker fietsen en veel leuke mensen ontmoeten.
Groetjes uit Vught

Liesbeth en Bert Damen

mooie overgang eerst regen weer en nu al zonnig , Jan let wel op met fietsen dat je de portugese schone niet omfietst en geniet van alles .

groetjes Bert Damen