Jan-en-Henk.reismee.nl

Epiloog

Epiloog

We zijn op woensdag 27 april na het ontbijt op ons gemak met de metro naar het vliegveld gereisd en namiddag vanuit Barcelona naar Eindhoven teruggevlogen. Rob en zijn dochter stonden ons op te wachten in de hal van het vliegveld in Eindhoven. We kwamen in Asten aan en daar zat het hele huis van Jan vol met onze directe familie en kleinkinderen, een groots onthaal en blijdschap al om. De kleinkinderen van Jan hadden zelfs op mooie muziek een dansje ingestudeerd en droegen dat aan ons op. Koffie, hapjes, bier, wijn een geweldig onthaal voor ons. Daarna ieder met zijn familie nog lekker samen gegeten en zoal meer, heel fijn en gezellig.

We hebben dit jaar weer een onvergetelijke reis mogen maken door twee mooie landen. De natuur tooide zich op haar allermooist, miljoenen bloemen, ooievaars, gieren en andere (roof)vogels in grote getalen, fris groen, zelfs in extremadura, nooit eerder daar zoiets gezien. Prachtige steden en dorpen met heel veel restanten van een beroemd en wellicht berucht verleden. Sommige dorpen waren op de laatste twee(oudere) bewoners na verlaten, we mogen zeker vermelden dat de bewoners er heel gelukkig en tevreden leven en misschien zelfs een inspiratie zijn voor mensen die zich helaas minder gelukkig voelen in onze jachtige en onzekere samenleving, wie weet waar dit nog eens toe gaat leiden. De vele ontmoetingen met mensen in Portugal en Spanje waren eigenlijk altijd hartelijk en gezellig. Nog een speciaal woord van dank aan de voormalige buren Gerrit en Corrie waar we een nacht hebben mogen verblijven op hun landgoed in PT. Geen ongeluk en of problemen vanuit het thuisfront hebben ons achtervolgt. Zelfs geen band kapot en het euvel met de trappers is (weliswaar onlosmakelijk) zeer vakkundig gerepareerd. Een heel fijn gevoel geeft dit ons na een toch inspannende rit, want dat was het wel. De temperatuur was nog al eens aan de lage kant maar uiteindelijk hebben we niet meer als ruim twee en een halve dag regen gehad tijdens onze ritten. De wind zat daarentegen toch vaak in de voor ons goede hoek en dat heeft zeker zijn voordelen.

Het was weer geweldig om dat te mogen ervaren, dank aan de vele steun van onze directe familie en aan jullie die de moeite namen om onze verhaaltjes te lezen en soms te voorzien van leuke reacties daarop. Ons weblog heeft ook een ingebouwd rekenmachine en dat geeft aan dat de verhaaltjes door jullie zelfs 3742 keer bekeken zijn.

De inmiddels weer uitgeruste en door Portugal en Spanje getoerde fietsers, Jan en Henk.

Gerrit en Corrie

Welkom thuis reizigers!
We hebben genoten van jullie belevenissen en de luchtige manier waarop jullie dat opschreven! We vonden het erg leuk jullie (weer) te ontmoeten en zijn erg onder de indruk van de manier waarop jullie de reis aanpakten en beleefden. Ook dat jullie inmiddels heelhuids en zonder problemen thuisgekomen zijn. Mochten jullie nog eens deze kant op komen, dan staat onze deur altijd voor jullie open. Groeten voor jullie en ook aan de verdere bekenden in Asten.

Willy en Mia

Hallo Jan en Henk.
Bedankt voor jullie mooie verhalen en dat we een beetje
Mee mochten reizen.
Fijn dat alles goed verlopen is!