Jan-en-Henk.reismee.nl

Alcaniz - Mora de Ebro

Gisteren avond gezellig doorgebracht in het gezelig drukke restaurant van ons prachtig hotel aan plaza Espagna. De terugreis is geboekt op wo van Barcelona naar Eindhoven. Aangekomen na 110 km in Mora aan de Ebro. We gingen in deze plaats op zoek naar een overnachting en kwamen bij het gemeentehuis aan. Daar stapte een parmantige man ( met zijn lieftallige zecretarresse) aar buiten en Jan er op af. Heel behulpzaam maakte hij gebruik van zijn smartfone en voor we het doorhadden liet hij ons enkele adressen zien waarvan een 50 m verder. Ik vroeg hem of hij misschien de Alcalde/burgemeester was en ja hoor dat was hij. De route ging vandaag 85 km over de vias verde. Nooit meer als 3 % stijgen of dalen en dat is heel fijn. De natuur was weer prachtig, .met name de terra alta. Verder heeeeel veel fruit, olijven maar bijna geen mensen gezien. Bij ons vertrek luide de koster de klok die klok die klonk of ze van ijzer was. Toen begon het te motregenen, maar dat werd al snel meer en dat hebben ze zowat de gehele dag vol kunnen houden. We spraken met elkaar af, als die regenmakers ons. uit willen dagen, zullen wij wel eens laten zien dat we van Aaste komme en nie bang zijn vur watter. Nu weten ze dat en zullen wel ophouden met die vrapjes (hopen wij!).

De natte rijders!

Christ Oerlemans

De koster luide de oude klok om het volgende dorp te waarschuwen
DAAR KOMEN DE HOLLANDERS WEER!!
Groeten Christ en Anja vanuit Denemarken.

Jan en Liesbeth Verdonk

Hoi natte rijders Henk en Jan, wij hebben genoten van jullie verhalen. Jullie hebben weer veel beleefd, veel gezien, vele mooie tochten gemaakt. Afgezien in de regen en sneeuw. Maar jullie zijn echte doorzetters. Jullie hebben samen ook veel plezier gehad. Dat blijkt wel uit jullie verhalen. Ja, met humor kun je veel aan. Wij wensen jullie nog een paar mooie fietsdagen. Geniet ervan. En dan op woensdag een goede terugreis. Jullie zullen toch ook weer blij zijn om in het Astens/Ommels land verwelkomd te worden door jullie vrouwen, kinders en kleinkinders. Groetjes van Jan en Liesbeth

Willy en Mia.

Hallo Jan en Henk
Wij hadden ons in de week vergist
Daar hadden wij even wat gemist,
Wij gingen een beetje met jullie op reis
En wat bleek, niets bracht jullie van de wijs,
Bedankt voor jullie mooie verhalen en de foto's waren ook niet mis
Wel veel regen en soms Een muggenpis
Maar dat kon jullie ook niks deren
Ook al hadden jullie vaak natte kleren
Nog even en jullie gaan weer naar huis
Daar wacht weer een warm thuis!

Uschi

Jullie kunnen beter blijven. Niet zoals beloofd regen, nee zelfs sneeuw baba! Maar wel fijn dat jullie weer gezond en een ervaring rijker terug komen, goede vlucht naar Holland, groetjes Uschi!!!!!

Theo

fietsmaat weer terug.