Jan-en-Henk.reismee.nl

Op de route.

Vanmorgen na een lekker ontbijt op de fiets en met de regen op de rug naar de haven. Met de catamaran de taag overgestoken. De route op de kaart en Oruxmaps en trappen maar.

Ik moet nu bekennen dat ik zaterdag de linker en rechter pedaal verwisseld heb bij het hermonteren van de fiets. Ik merkte dat de pedalen niet helemaal haaks op de crank stonden. Het plan was om binnen enkele dagen bijvoorbeeld even in Evora bij een fietsenmaker langs te gaan, maar dat plan is gedwarsboomd. Een van de trappers rakkte helemaal in ongerede en lag op een moment op straat eb uitgefietst was Henk. We stonden ergens achteraf, dat is hier overigens niet zo moeilijk hebben we al ervaren. Ja, die in zijn roemruchte leven al voor meer trubbels heeft gestaan als menig anderen, wist al snel wat te doen en ik maakte er mee werk van want er kwam er een aan. Dat was een grote fordbus met veel levenservaring, te zien aan de kleur, kleine krasjes en zo meer! De chauffeur begreep het probleem en zou ons naar een fietsenmaker in Setubal brengen. Op de 4e plaats zat weleen fietsenmaker. De chauffeur wilde zelfs eerst geen vergoeding, maar dat zou toch echt te gek zijn .De fietsenmaker heeft zijnallerbest gedaan om het probleem op te lossen. Vervanging van crankstel was de meest voor dehand liggende oplossing, maar helaas is in heel Portugal zoiets wat past op mijn fiets, niet te koop. Hopelijk is het gepresteerde werk samen met de lochtide zo sterk, dat we hiermee in Girona aankomen. De fietsenmaker en vrouwelijke collega zijn deskundige en heel aardige mensen. We konden hetnatuurlijk weer niet laten om het eea te vertellen, korom wij moesten opde foto endie gaat op faceboek. Gopersport.pt. daar staat die denken we.

De locktide moest drogen, net als wij met al de regen vandaag. Bij Mac D een overnachting geboekt bij casa Paulo, een heel aardige charmeur die al weer twee maanden samenwoonde met zijn nieuwe blonde vlam. Misschien horen we er vanavond nog meer van, is dat zo, laten we jullie daar ook in delen.

In korte tijd al een groot aantal heel aardige Portugese mensen ontmoet en datisook heel fijn.

Morgen ( met wat geluk ) metzonnig weer naar sao michel de machede, waar onze voormalge buren Gerrit en Corrie op een landgoed wonen.